Makelaardij markt
De onderzoekers van Ilisia Marketingservice volgen de woningmarkt al vanaf 2005 en de vastgoedmarkt voor bedrijven vanaf 2015 op de voet.
Vanaf 2007 wordt jaarlijks de woningmarkt onderzocht middels de Woning Makelaardijmonitor.
Middels deze monitor worden houding, voorkeuren en kennis van de woonconsumenten over de makelaars, woningsites en overige dienstverleners actief in deze markt onderzocht. Daarnaast wordt de customer journey en feitelijk gedrag van de woonconsumenten vastgelegd.
In 2015 is de Bedrijfsmakelaardij monitor voor het eerst uitgevoerd. Deze monitor was een diepgaand onderzoek onder 500 bedrijven die recentelijk een bedrijfsgebouw gehuurd hadden, alsmede 200 bedrijven die hun bedrijfsgebouw recentelijk gekocht/verkocht hadden. Wij hebben de houding, voorkeuren en kennis van de beslissers over bedrijfsmakelaars,, aanbodsites en overige dienstverleners actief in deze markt onderzocht en uiteraard de Customer journey van de zakelijke beslissers vastgesteld.