Business 2 Business Marktonderzoek
Ilisia produceert jaarlijks een groot aantal eigen monitoren over de Business 2 Business markt. Tegelijkertijd voeren wij maatwerkonderzoeken uit in opdracht van klanten. Wij kunnen dus organisaties helpen op verschillende manieren zoals:
- Marktverkenning studies
- Naambekendheid en Imago
- Klanttevredenheid
- Prijsbepaling onderzoek
- Nieuw product ontwikkeling
- Markt entry
- Marketing communicatie onderzoek/campagne effectmetingen
- Opinie and attitude onderzoek
Ons belangrijkste uitgangspunt is om, samen met onze klanten, antwoorden te vinden op hun vragen gebruikmakend van alle mogelijke instrumenten. In alle gevallen doorlopen wij de volgende stappen:
Probleem definitie
Teneinde valide en bruikbare resultaten te kunnen genereren dienen wij uiteraard een solide en diepgaand begrip van de daadwerkelijke probleemstelling te verkrijgen.
Wat is het doel van de klant? Wat willen zij bereiken? Wat willen zij beïnvloeden?
Wie zijn de verschillende stakeholders en wat zijn hun agenda’s? Wie zijn de belangrijkste concurrenten?
Aangezien veel B2B klanten geen marktonderzoekers in dienst hebben die een onderzoeksbriefing (vooraf) en een goede interpretatie van de onderzoeksresultaten (achteraf) kunnen verzorgen, neemt Ilisia deze rol graag voor haar rekening. Op onze wijze heeft de klant de zekerheid dat de juiste doelstelling, focus en onderzoeksvragen van het onderzoekstraject worden vastgesteld
Kick-off Workshops
De meeste B2B klanten hebben meerdere beslissers en penvoeders in hun DMU (Decision Making Unit). Vaak zijn deze functionarissen werkzaam in verschillende delen van Nederland/Europa. Teneinde het onderzoekstraject optimaal “in te vliegen” organiseren wij kick-off workshops. Middels deze workshops kan de probleemstelling definitie strakker een helderder geformuleerd worden. Het feit dat iedereen vooraf zijn/haar zegje gedaan heeft zorgt voor maximale betrokkenheid en draagvlak.
Actie georiënteerde resultaten
Wij leveren heldere informatie welke direct gebruikt kan worden binnen het bedrijf.
Indien noodzakelijk/gewenst kunnen wij uiteraard een Back End Workshop organiseren teneinde de onderzoeksresultaten te presenteren, verdere duiding plegen en relevante discussie over toepassingen faciliteren.